NEW_ELEMENTS_18_LYK-IB2.png
NEW_ELEMENTS_18_GCE-BTEC2.png

ΕΙΜΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ...

Intranet

L.M.S.

ΒΤΕC
Our_Story.jpg

STAY CONNECTΕD

  • Facebook - Grey Circle

Facebook                    Twitter

Like                               Follow

  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Instagram                   Youtube

Follow                          Subscribe

  • YouTube - Grey Circle

NEWSLETTER

ΣΑΕΔ
ΑΣΕΔ

Πολιτική Ενημέρωσης

για την προστασία

προσωπικών δεδομένων

Δαΐς
Εκπαιδευτήρια Δούκα στη Βικιπαίδεια

Copyright © 2017, Design  by Doukas School, Powered by Vassilis Economou

Μικρές συμβουλές για τα παιδιά που θα πάνε στην Α΄Δημοτικού

11/07/2018

Για την ομαλή μετάβαση των παιδιών σας στην Α΄ Δημοτικού, η Νηπιαγωγός, η Δασκάλα και οι Ψυχολόγοι Νηπιαγωγείου και Δημοτικού δίνουν μικρές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε το καλοκαίρι.  

 

Η Νηπιαγωγός μας προτείνει:

  • Διαβάστε στα παιδιά σας και στη συνέχεια, συζητείστε για αυτά που διαβάσατε. Διαβάστε τους ή διηγηθείτε τους παραμύθια, ενθαρρύνετέ τα να σας διηγηθούν κι εκείνα ιστορίες που τους αρέσουν. Κάνετε συσχετισμούς μεταξύ των παραμυθιών που διαβάσατε και της καθημερινότητάς σας.
     

  • Παίξτε μαζί τους παιχνίδια ρόλων και φαντασίας.
     

  • Κάνετε συζητήσεις για διάφορα θέματα εμπλουτίζοντας έτσι το λεξιλόγιό τους.
     

  • Αναζητήστε μαζί πληροφορίες αντί να δώσετε απευθείας την απάντηση στα ερωτήματά τους.
     

  • Μάθετέ τους αινίγματα
     

  • Παίξτε παιχνίδια ομαδοποίησης, ταξινόμησης, σειραθέτησης, αντιστοίχησης με αντικείμενα από το σπίτι, όπως μαχαιροπίρουνα, όταν στρώνετε το τραπέζι, κονσέρβες λαχανικά και γαλακτοκομικά, όταν γυρίζετε από το super market κλπ.
     

  • Εξηγήστε τους τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, τα χρώματα των φαναριών
     

  • Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια, παιχνίδια μνήμης, προσανατολισμού και παρατηρητικότητας.
     

  • Μιλήστε για τα σχήματα αντικειμένων που υπάρχουν γύρω σας

     

Η Δασκάλα μας προτείνει:

  • Ωθήστε τα παιδιά στην εξερεύνηση, την παρατήρηση της φύσης και την ανακάλυψη.
     

  • Ενισχύστε το παιχνίδι και τις κατασκευές με φυσικά υλικά όπως κλαδάκια, βότσαλα και άμμο.
     

  • Βοηθήστε τα να ζωγραφίσουν ή και να γράψουν το όνομά τους, εφόσον το επιθυμούν, στην άμμο.
     

  • Παίξτε μαζί τους και χτίστε κάστρα ακολουθώντας μοτίβα γεωμετρικών σχημάτων.
     

  • Προτείνετέ τους πολλές δραστηριότητες χαρτοκοπτικής. Η χρήση ψαλιδιού ενδυναμώνει τα τρία δάχτυλα που εμπλέκονται στη διαδικασία της γραφής.
     

  • Κρατήστε μια ρουτίνα, ένα σταθερό πρόγραμμα το οποίο πρέπει να ακολουθούν τα παιδιά και στις διακοπές τους. Θα τα βοηθήσει στην οργάνωσή τους.
     

  • Ενθαρρύνετε την ανάληψη ευθυνών από τα παιδιά, π.χ. να μαζεύουν τα παιχνίδια τους, να τακτοποιούν τα ράφια, τα συρτάρια τους και τα υλικά τους, τα παιχνίδια θαλάσσης, να βοηθούν στις οικιακές εργασίες. Στην Α’ τάξη θα έχουν την ευθύνη των υλικών τους.
     

  • Παροτρύνετε τα παιδιά να ολοκληρώνουν τη δραστηριότητα που έχουν ξεκινήσει πριν προχωρήσουν στην επόμενη. Με τον ίδιο τρόπο θα δουλεύουν και στη σχολική τάξη.
     

  • Η συνέπεια, η οργάνωση και η συγκέντρωση σε κάθε τους παιχνίδι ή δραστηριότητα βοηθά στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων που απαιτούνται για την ομαλή μετάβαση στην Α΄ Δημοτικού.

     

Οι Ψυχολόγοι μας προτείνουν:

  • Παίξτε «με τις φωνούλες» έτσι ώστε τα παιδιά σας να διακρίνουν τις συλλαβές και τους ήχους μέσα σε μια εκφωνούμενη λέξη (για παράδειγμα: η λέξη «καπέλο» αρχίζει από τη συλλαβή /κα/ αλλά από τη φωνούλα /κ/), να διακρίνουν την τελευταία συλλαβή και τον τελευταίο φθόγγο της εκφωνούμενης λέξης (π.χ. παγ-άκι/ παγκ-άκι - και οι δύο τελειώνουν σε –άκι - ή ποτήρι / καντήλι -και οι δύο τελειώνουν σε –ι).
     

  • Παίξτε με τις λέξεις έτσι ώστε να αναλύουν και να συνθέτουν τους γλωσσικούς ήχους που απαρτίζουν τις λέξεις. Π.χ. μ-ή-λ-ο.
     

  • Ενθαρρύνετε την αυτονομία των παιδιών σας και δείξτε εμπιστοσύνη στις ικανότητες τους.
     

  • Δημιουργήστε συνθήκες για ουσιαστική συζήτηση χρησιμοποιώντας επιχειρήματα.
     

  • Συνεργαστείτε για τις αποφάσεις που παίρνετε μαζί με τα παιδιά σας.

  • Προσπαθήστε να διαμορφώσετε συνθήκες που θα βοηθήσουν τα παιδιά να κοινωνικοποιούνται, να συνεργάζονται και να συμμετέχουν ενεργά σε οργανωμένα παιχνίδια ως μέλη μιας ομάδας.
     

  • Εξοικειώστε τα με το βιβλίο και τη μάθηση. Η εξοικείωση γίνεται φυσικά και αβίαστα όταν τα παιδιά βλέπουν άτομα του περιβάλλοντός τους να διαβάζουν.
     

  • Μην αναφέρεστε συνεχώς, κατά τη διάρκεια των διακοπών, στην έναρξη του σχολείου και στις απαιτήσεις του. Έτσι αγχώνετε τα παιδιά σας και αγχώνεστε κι εσείς οι ίδιοι που εκείνα αντιδρούν και δε θέλουν να σας ακούσουν. Τα παιδιά κατανοούν ότι οι διακοπές τελείωσαν και σε λίγο θ’ αρχίσει το σχολείο, όταν μαζί θα επισκεφθείτε το χώρο του σχολείου και μαζί θα διαλέξετε τα σχολικά τους είδη.
     

  • Συνεργαστείτε με τα παιδιά σας για να ορίσετε ένα σταθερό πρόγραμμα για τη διεκπεραίωση των καθημερινών τους υποχρεώσεων. Μ’ αυτόν τον τρόπο, είναι περισσότερο πιθανόν τα παιδιά να ακολουθήσουν αυτό το πρόγραμμα αφού θεωρούν ότι έχουν λάβει μέρος στον προγραμματισμό και δεν τους έχει επιβληθεί από τους μεγαλύτερους. Μπορείτε να υπογράψετε από κοινού αυτό το «συμφωνητικό» δείχνοντάς τους έτσι ότι σέβεστε τις επιθυμίες τους και περιμένετε κι εκείνα να σεβαστούν τις δικές σας.

  • Η συμπαράστασή σας στην αδιάκοπη προσπάθεια των παιδιών σας για μάθηση, τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου, έχει μεγάλη σημασία και καθορίζει την πορεία τους στο δρόμο για τη γνώση.
     

  • Στηρίξτε την προσπάθειά τους αλλά μην προσπαθήσετε να γίνετε οι ίδιοι δάσκαλοι των παιδιών σας μαθαίνοντάς τους πρώιμα γράμματα, λέξεις και αριθμούς. Μ’ αυτό τον τρόπο, υπονομεύετε, χωρίς να το καταλαβαίνετε, την αγάπη τους για μάθηση.
     

  • Δώστε τους την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να κάνουν λάθη. Έτσι θα μάθουν τι δεν έκαναν σωστά. Βοηθήστε τα, αν σας το ζητήσουν, αλλά μην αναλαμβάνετε εσείς τις δικές τους υποχρεώσεις δίνοντάς τους την εικόνα ότι δεν είναι ικανά να τα καταφέρουν μόνα τους.
     

  • Επιτρέψτε τους να κάνουν πράγματα για τα οποία είναι έτοιμα. Είτε πρόκειται για τη μελέτη τους είτε για καθημερινές δραστηριότητες, όπως το μπάνιο ή το λούσιμο, τα παιδιά έχουν ανάγκη από την ενθάρρυνση και την καθοδήγησή μας όχι όμως από την παρέμβασή μας. Η στάση μας αυτή ενισχύει την αυτο-εικόνα και την αυτοπεποίθησή τους.
     

  • Καλό είναι να συνειδητοποιήσετε ότι η σχολική μάθηση δεν είναι όλη η μάθηση. Και δεν πρέπει να είναι. Τα παιδιά, παράλληλα μ’ αυτήν, έχουν ανάγκη να μάθουν ένα πλούτο άλλων γνώσεων, αναγκαίων για τη συγκρότηση της προσωπικότητάς τους. Έχουν ανάγκη ν’ ανακαλύψουν τον κόσμο και να ενταχθούν μέσα σ’ αυτόν γνωρίζοντας τον εαυτό τους και τις ικανότητές τους. Η αποκλειστική προτίμηση για τη σχολική μάθηση, έρχεται σε αντίθεση με τη φύση του παιδιού που έχει ανάγκη να παίξει, να κινηθεί και ενδεχομένως, να βγάλει στην επιφάνεια ταλέντα και σπάνιες ικανότητες.

 


Όλοι -γονείς και εκπαιδευτικοί- είμαστε κοντά στα παιδιά στο ταξίδι της ανακάλυψης, της δημιουργίας και της γνώσης, για να συμμεριστούμε τα όνειρά τους, να στηρίξουμε τις προσπάθειές τους, να προσφέρουμε επιλογές σεβόμενοι τις επιθυμίες τους και να καλλιεργήσουμε ηθικές αξίες και σημαντικές δεξιότητες ζωής. Η ουσία της διαπαιδαγώγησης είναι να βρισκόμαστε εκεί μ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο γιατί η σωστή διαπαιδαγώγηση ξεκινά από την καρδιά.

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

Η Ελένη είναι το πρόσχημα...

October 10, 2019

1/10
Please reload

Recent Posts