NEW_ELEMENTS_18_LYK-IB2.png
NEW_ELEMENTS_18_GCE-BTEC2.png

ΕΙΜΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ...

Intranet

L.M.S.

ΒΤΕC
Our_Story.jpg

STAY CONNECTΕD

  • Facebook - Grey Circle

Facebook                    Twitter

Like                               Follow

  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Instagram                   Youtube

Follow                          Subscribe

  • YouTube - Grey Circle

NEWSLETTER

ΣΑΕΔ
ΑΣΕΔ

Πολιτική Ενημέρωσης

για την προστασία

προσωπικών δεδομένων

Δαΐς
Εκπαιδευτήρια Δούκα στη Βικιπαίδεια

Copyright © 2017, Design  by Doukas School, Powered by Vassilis Economou

.

Δεξιότητες 21ου αιώνα

Στη σελίδα αυτή μπορείτε να "καταθέσετε" τις απόψεις σας...
 Views
1Posts

Εν Σώματι

Οι απόψεις μας για τη σχολική διατροφή...
 Views
0Posts
New Posts
  • Vassilis Economou
    Feb 22, 2017

    Στροφή προς τις soft skills, τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, που βοηθούν για καλύτερη καριέρα και πιο ολοκληρωμένη προσωπικότητα Σε έναν κόσμο στον οποίο τα παιδιά είναι περικυκλωμένα από μηχανές, είναι λογικό οι περισσότεροι γονείς να πιστεύουν πως πρέπει να τους παρέχουν δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να αξιοποιήσουν καλύτερα την τεχνολογία. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν πως τα παιδιά πρέπει να μάθουν από πολύ νωρίς να χειρίζονται υπολογιστές, να επικεντρωθούν στα μαθηματικά και τις επιστήμες που συνδέονται με τις νέες τεχνολογίες. Ετσι θα έχουν και μια σίγουρη θέση εργασίας όταν ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Οι τεχνολογικές δεξιότητες είναι απαραίτητες για τους νέους ανθρώπους, αλλά εκπαιδευτικοί και ερευνητές μας επισημαίνουν ότι είναι εξίσου σημαντικό να έχουμε στην εικόνα τις κοινωνικές και συναισθηματικές. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν πως την επόμενη δεκαετία μια επιτυχημένη καριέρα θα απαιτεί νέες δεξιότητες, ως απαραίτητο συμπλήρωμα της γνώσης που προσφέρουν σήμερα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Από μία πρόσφατη μελέτη του Παγκοσμίου Οικονομικού Φόρουμ (WEF, που οργανώνει το περίφημο ετήσιο συνέδριο στο Νταβός) προκύπτει, μάλιστα, πως στις πρώτες δέκα θέσεις των δεξιοτήτων που θα ζητούν οι εργοδότες το 2020 περιλαμβάνονται κυρίως κοινωνικές και συναισθηματικές. Ξεκινούν από τη δυνατότητα επίλυσης σύνθετων προβλημάτων (στην πρώτη θέση), την κριτική σκέψη (στη δεύτερη θέση), τη δημιουργικότητα (3η), την ικανότητα διαχείρισης ανθρώπων (4η) και φτάνουν μέχρι την συναισθηματική νοημοσύνη (emotional intelligence) και την ικανότητα λήψης γρήγορων αποφάσεων! Οι νέες απαιτήσεις συνδέονται περισσότερο με την αλλαγή στον τρόπο που θα εργαζόμαστε σε λίγα χρόνια, επισημαίνουν οι ειδικοί. Σε πρόσφατη έρευνα περιλαμβάνονταν η εκτίμηση σύμφωνα με την οποία, το 65% των παιδιών που βρίσκονται τώρα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, όταν έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια πιάσουν δουλειά, θα εργαστούν σε ειδικότητες που δεν υπάρχουν σήμερα! Οι συγκεκριμένες θέσεις εργασίας θα απαιτούν περισσότερη δημιουργικότητα, μεγαλύτερη πρωτοβουλία και προσαρμοστικότητα. Γι' αυτό και σε ένα άρθρο των New York Times, επισημαίνονταν –με βάση έρευνες- πως για να προετοιμάσουν τα παιδιά για το νέο κόσμο της εργασίας, τα σχολεία - από το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο - πρέπει να δώσουν βάρος και σε αυτό τον τομέα. Κυρίως, επειδή οι κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες δεν βρίσκονται σήμερα στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μάλιστα, στο άρθρο φιλοξενείται η άποψη του David Deming , αναπληρωτή καθηγητή Εκπαίδευσης και Οικονομικών στο πανεπιστήμιο Harvard, ο οποίος θεωρεί πως "τα νηπιαγωγεία βρίσκονται σήμερα πιο κοντά στο σημερινό κόσμο της εργασίας": τα παιδιά ασχολούνται από τη ζωγραφική μέχρι τα απλά επιστημονικά πειράματα και τα παιχνίδια σε μικρότερες ομάδες. Οι πιο σημαντικές δεξιότητες που διδάσκει το νηπιαγωγείο είναι η ικανότητα να μοιράζεσαι και να διαπραγματεύεσαι με τους άλλους. Κάτι που μπαίνει στην άκρη όταν τα παιδιά αρχίζουν το δημοτικό, τις ασκήσεις μαθηματικών, τα φυλλάδια και τις εξετάσεις. Η στροφή προς τα soft skills δεν μεταφράζεται σε απαξίωση της παραδοσιακής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το αντίθετο, λένε οι επαϊοντες. Ειδικά σήμερα, είναι περισσότερο απαραίτητη από ποτέ για να διεκδικήσει κάποιος μια θέση εργασίας σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά. Ομως, ολοένα και περισσότερα σχολεία επιχειρούν να βάλουν στην ημερήσια διάταξη και δραστηριότητες που ενισχύουν τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών. Από την περιέργεια μέχρι την προσαρμοστικότητα σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει, την ικανότητα λήψης αποφάσεων, τη δημιουργικότητα, κ.ο.κ. Για παράδειγμα, οι μαθητές χωρίζονται σε μικρές ομάδες, συνεργάζονται και παραδίδουν ενιαία εργασία. Σε κάποια πανεπιστήμια το μάθημα παραδίδεται εκτός αίθουσας, μέσω βίντεο που "κατεβάζουν" οι φοιτητές από το Διαδίκτυο, ώστε την ώρα της παράδοσης να μένει χρόνος για συζήτηση και ομαδική εργασία. Ερευνητές όπως ο τιμηθείς με το βραβείο Νόμπελ αμερικανός οικονομολόγος James Heckman , υποστηρίζουν πως τα σχολεία μπορούν, μαζί με τη γνωστική ανάπτυξη (από την ορθογραφία μέχρι τα μαθηματικά και τη βιολογία), να διδάξουν στα παιδιά και τις κοινωνικές / συναισθηματικές δεξιότητες. Από το άρθρο των New York Times προκύπτει, μάλιστα, πως το μέλλον που περιγράφουν οι μελέτες - όπως αυτή του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ - είναι πολύ πιό κοντά απ' ότι φαντάζονται οι περισσότεροι γονείς ή δάσκαλοι. Μια έρευνα μεταξύ του προσωπικού του αμερικανικού κολοσσού Google , για παράδειγμα, έδειξε πως οι καλύτεροι μεταξύ των διευθυντικών στελεχών δεν είναι οι ικανότεροι προγραμματιστές ή τεχνικοί, όπως θα πίστευε κάποιος. Αντίθετα, είναι οι διευθυντές που διαθέτουν χρόνο για να βοηθούν τους υφισταμένους τους, δείχνουν ενδιαφέρον για τη ζωή τους και βρίσκουν χρόνο για να τους συναντούν ξεχωριστά. Αλλά και τα στοιχεία από την αγορά εργασίας δείχνουν πως τα τελευταία χρόνια, δίπλα στις εξειδικευμένες ειδικότητες της τεχνολογίας αναπτύχθηκαν σειρά από επαγγέλματα που συνδέονται με κοινωνικές / συναισθηματικές δεξιότητες, από τις νοσοκόμες μέχρι τους δικηγόρους. Οι διαπιστώσεις της διοίκησης της Google έρχονται να δικαιώσουν μια άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, πάλι για το WEF, στην οποία επισημαίνεται πως το χάσμα ανάμεσα στις δεξιότητες που μαθαίνουν τα παιδιά και σ' αυτές που χρειάζονται γίνεται ολοένα και πιο μεγάλο. Στην έρευνα " New Vision for Education: Fostering Social and Emotional Learning Through Technology", τονίζεται πως στο μέλλον, οι μηχανές θα αυτοματοποιήσουν μια σειρά από εργασίες που τις κάνουν σήμερα οι άνθρωποι. Οι τελευταίοι θα χρειάζονται ικανότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και ταχείας επίλυσης προβλημάτων / λήψης αποφάσεων για να αντιμετωπίσουν το απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον. Φώτης Κόλλιας - Στάθης Χαϊκάλης
  • Twitter Clean
  • Flickr Clean