NEW_ELEMENTS_18_LYK-IB2.png
NEW_ELEMENTS_18_GCE-BTEC2.png

ΕΙΜΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ...

Intranet

L.M.S.

ΒΤΕC
Our_Story.jpg

STAY CONNECTΕD

  • Facebook - Grey Circle

Facebook                    Twitter

Like                               Follow

  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Instagram                   Youtube

Follow                          Subscribe

  • YouTube - Grey Circle

NEWSLETTER

ΣΑΕΔ
ΑΣΕΔ

Πολιτική Ενημέρωσης

για την προστασία

προσωπικών δεδομένων

Δαΐς
Εκπαιδευτήρια Δούκα στη Βικιπαίδεια

Copyright © 2017, Design  by Doukas School, Powered by Vassilis Economou

​​Η ομορφιά, η ωραιότητα, το κάλος…

Η ομορφιά είναι το  καταφύγιο, είναι το φάρμακο  που μας προφυλάσσει από τη μιζέρια και την αθλιότητα. Όποιος διατηρεί την ικανότητα να βλέπει την ομορφιά δεν γερνάει ποτέ, λέει ο Κάφκα, εννοώντας ότι δε χάνει την ικανότητα να βλέπει τον κόσμο με φρέσκια ματιά, να παίρνει τη χαρά που δίνει το πρωτόγνωρο.
 

Τι είναι όμως η ομορφιά, πώς μπορούμε να την ανακαλύψουμε; Δεν είναι εύκολη η απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Και δεν είναι εύκολη γιατί η κατανόηση της ομορφιάς είναι μεν μια ορθολογική δραστηριότητα, η οποία όμως, είναι πολύ δύσκολο ή αδύνατον να εξηγηθεί ορθολογικά. Μπορώ, δηλαδή, να περιγράψω τον Ερμή του Πραξιτέλη, μπορώ να περιγράψω τη Γκουέρνικα του Πικάσο. Δε μπορώ, όμως, να εξηγήσω γιατί αυτά τα έργα είναι όμορφα. Αυτό θα πρέπει να το ανακαλύψει ο καθένας μόνος του. Γιατί η ωραιότητα το κάλος  βρίσκεται μέσα μας.
 

Αυτό το γνώριζε ο Όμηρος, γ...

* Αρχική δημοσίευση του αρθρου στο:  www.news247.gr

Η ένταξη των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον αφορά τόσο τους γονείς όσο και τα παιδιά. Είναι μια περίοδος με αγωνίες και ανυπομονησία που καλό θα ήταν να προγραμματίζεται από νωρίς για να υπάρχει η ομαλή εξέλιξη.


Συνεπώς:
 

- Επισκεφθείτε μαζί με το παιδί σας το σχολείο. Τα παιδιά αισθάνονται ασφάλεια όταν γνωρίσουν το χώρο και τους ανθρώπους που το απαρτίζουν.
 

- Αν υπάρχει κάποιος γνωστός συμμαθητής φροντίστε να έρθει σε επαφή με το παιδί σας.
 

- Μιλήστε στο παιδί σας για το σχολείο, τις δραστηριότητες μέσα σε αυτό, για τους δασκάλους και αναφέρετε κάποια παραδείγματα από τα δικά σας σχολικά χρόνια.
 

- Δημιουργήστε θετικές σκέψεις και ρεαλιστικές προσδοκίες για το σχολείο.
 

- Γράψτε μια λίστα με τα σχολικά εφόδια και κάντε μαζί με το παιδί σας τις απαραίτητες αγορές για τα σχολικά είδη.
 

- Συζητήστε για τη χρήση των αντικειμένων και...

*Αρχική δημοσίευση του άρθρου στο: www.e-parenting.gr

Οι περισσότεροι γονείς πλέον είναι εξοικειωμένοι με το STEM (Science, Technology, Engineering, Μathematics). Ήρθε όμως η ώρα να γνωρίσουμε την εξέλιξή του, το STREAM.
 

Πώς ξεκίνησαν όλα:
 

Το 2000, μια έκθεση της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών, Μηχανικών και Ιατρικής των ΗΠΑ προέβλεψε ολέθριες συνέπειες εάν η χώρα δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί την παγκόσμια οικονομία ως αποτέλεσμα ενός ελλιπώς προετοιμασμένου εργατικού δυναμικού.
 

Το 2001, επιστήμονες στο Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών των ΗΠΑ (NSF) εισήγαγαν την έννοια SMET. Η Αμερικανίδα βιολόγος Judith Ramaley, στέλεχος της NSF, σχημάτισε το ακρωνύμιο STEM, για να συνδέσει τους εκπαιδευτικούς στόχους με τις ανάγκες του εργατικού δυναμικού.
 

«STEM είναι μια διεπιστημονική προσέγγιση της μάθησης όπου οι αυστηρές ακαδημαϊκές έννοιες συνδυάζονται με προβλήματα της καθημερινότητας, καθώς οι μαθητές...

* Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο: www.smashpoint.gr

Θυμάμαι πολύ έντονα με πόση ανυπομονησία περίμενα (ως παιδάκι) την Κυριακή για να βάλω τα καλά μου ρούχα, τα ολοκαίνουρια λουστρίνια μου, την πολύχρωμη κορδέλα μου και το κόκκινο παλτουδάκι μου για να πάω με την οικογένειά μου στο θέατρο. Περίμενα να ζήσω από κοντά ξανά και ξανά τη μαγική στιγμή που η αυλαία άνοιγε και μπροστά στα παιδικά μου μάτια εμφανίζονταν πολύχρωμα τοπία, χαρούμενες μουσικές και γελαστοί ηθοποιοί, έτοιμοι να μας παρασύρουν σε κόσμους μαγικούς και παραμυθένιους. Ο Κλούβιος κι η Σουβλίτσα, ο Μορμόλης, οι πρώτες νότες της μουσικής του Γιώργου Κατσαρού στην αγαπημένη μου παράσταση «Ανέβα στη στέγη να φάμε το σύννεφο», το θέατρο «Πόρτα» της Ξένιας Καλογεροπούλου, η «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου σε μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου είναι μόνο μερικές από τις στιγμές που έχουν χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη μου. Από...

Η κυριαρχία της ανομίας στους πανεπιστημιακούς χώρους και η απάθεια, με την οποία αντιμετωπίζει το γεγονός η κυβέρνηση, αποτελούν φαινόμενα επιεικώς αδιανόητα. Ποιο κράτος θα ανεχόταν να παραλύουν τα δημόσια πανεπιστήμια από τη δράση κακοποιών και «αντεξουσιαστικών» ομάδων με «εύσημα» επιθέσεων και βανδαλισμών; Ποια συντεταγμένη πολιτεία θα παρακολουθούσε άπραγη να παρεμποδίζεται η διδασκαλία, να απειλείται η σωματική ακεραιότητα διδασκόντων και σπουδαστών, να πνίγεται από την παρανομία η ελεύθερη έκφραση;
 

Τα ελληνικά πανεπιστήμια παρέχουν ακαδημαϊκή εκπαίδευση υψηλού επιπέδου. Το αποδεικνύει η εξαιρετική πορεία των πτυχιούχων τους στις μεταπτυχιακές σπουδές τους στο εξωτερικό και στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.  Είναι πολύτιμο εθνικό κεφάλαιο για τη μόρφωση και την επαγγελματική κατάρτιση των νέων μας. Και  μονόδρομος για τα παιδιά των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών, για τις...

Η πρόσφατη ανακοίνωση της κατάργησης του μαθήματος των Λατινικών συνέπεσε χρονικά με την παραπομπή ad Calendas Graecas (στις ελληνικές καλένδες, σε ανύπαρκτη δηλαδή ημερομηνία) της τελευταίας ελπίδας για την ουσιαστική αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αποφάσισα λοιπόν εξ αυτής της αφορμής, να προβώ σε μια de profundis (εκ βαθέων) εξομολόγηση των σκέψεων που παλεύουν μέσα μου, διακινδυνεύοντας να χαρακτηριστώ ως persona non grata (ανεπιθύμητο πρόσωπο) από διάφορους δήθεν προοδευτικούς και συντηρητικούς κύκλους.

Και ενώ το θέμα εξελίσσεται ως casus belli (αιτία πολέμου) μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στερεύουν ταυτόχρονα και οι ελπίδες να επικρατήσει το πνεύμα της θεάς Concordia (Ομόνοιας) στην αντιμετώπιση των βαθύτερων προβλημάτων της Παιδείας μας.
 

Δεν γνωρίζω βεβαίως αν κάποιος υπεύθυνος πολιτικός αναφωνήσει μετά από χρόνια σχετικά με τη συγκεκριμένη απόφασ...

Please reload

Featured Posts
Please reload

Recent Posts
Archive